sHoppiNg GirLs LiKe You....

sHoppiNg GirLs LiKe You....

my heroes

my heroes
dari kiri, dira, damia & qimie

Wednesday, November 15, 2006

surgeri gigi (13.Nov.06)

ari yg agak mendebarkan...akhirnya aku terpaksa gak surgeri gigi bongsu yg dah lama berlubang nie..kena buat gak sebab dah tak tahan menanggung sakit sebab kedudukannya yg agak senget (dekat sangat dengan rahang)....appoiment kol 8.30.....7.45 lagi aku dah terpacak depan klinik, masa tue dah ada sorang teenager (bangsa India) tengah merintih2..agaknya tak tahan sakit..

bila aku tengok muka dia, dia kata "tak tahan sakit kak"..aku senyum saja...tapi bayangkan rintihan dia tue begitu menyesakkan dadaku....siap dgn nangis2 lagi..nurse yg ada kat situ kata sabarlah..doktor sampai 8.30..dia siap kata camna nak buat aduan ya! pastu nurse tue kata.."tue ada kotak, tulis jer aduan kat situe" dia merintih lagi sambil tengok jam pastu tanya "lambat lagi ke kak?" nurse tue kata "kalau tak tahan sakit, meh saya bawa jumpa doktor"..lega hati aku...(bagi aku memanglah sakit gigi tue tak tertahan...kan sakit gigi sakit nombor dua selepas bersalin) tapi takyahlah tunjuk2...rilek jerlah kan....

tak lama, doktor pun panggil, so aku kena X-ray dulue..huhu..cam takut jer...pastu kena panggil..doktor check pastu bius....4 bius lak tue...siap cakap "disebabkan kedudukan gigi bongsu awak, senget, kita kena operate....tapi saya kalau boleh tak nak potong tulang sbb klu potong tulang akan jejaskan saraf, hentakan saraf nie akan menyebabkan kebas, mungkin 2 hari, 2 minggu, paling lama pun 2 bulan tapi klu saraf tue putus mgkn akan kebas selama2nya..aku punyalah kecut perut,...sampai doktor tanya nak teruskan ke tak..aku kata takpa..saya kena yakin..

pastu kendian, mulalah cabut gigi...aku mcm stress skit..dok pun kata rilek..sbb dia cuba sedaya upaya tak nak potong tulang, setelah puas menggoyang...nurse pun kata Alhamdulillah..doktor pun macam lega...aku lagilah lega...hehe....pastu doktor kata dia buat 3 jahitan..next week dtg lagi utk buka jahitan....

balik...kebas lum hilang...kol 10.30 bila kebas hilang..dah rasa denyut, makan ubat pastu tido...kira ari nie cam tak buat kejalah..mmg rasa ngantuk & penat jer...nasib baik hubby & dira faham..tk banyak merengek jer puteriku seorg...

No comments: