sHoppiNg GirLs LiKe You....

sHoppiNg GirLs LiKe You....

my heroes

my heroes
dari kiri, dira, damia & qimie

Monday, November 20, 2006

tido..zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (17/nov)


(gambar dira masa umur 3 bulan, lum blh duduk lagi, tapi saja dudukkan dia)
balik kg untuk bertemu kakak hubby aku yg susah sekali nak jumpa....merangkap kakak ipar aku nie mmg bersuami org kelate (sama cam aku) tapi stay kat t'gganu..so jumpa pun sekejap jer masa ari raya..adalah dalam 3 jam jer..dia mmg closed dgn kakak sulong nie....dan 3 org anak buahnya....

dlm keta..cam biasa aku dgn dira akan dok kt belakang...dan biasanya kalau dh malam, tetiba lak cuaca lak..alahai syahdu sungguh dgn hujan yg menggila/...mata pun mulalah dah terbuka tutup....sambil mulut aku melayan hubby..tetiba aku tetido tanpa sedar....pastu aku rasa keta dibawa dgn laju sekali...aku tersedar dlm mamai,..tanya hubby & suruh dia slowkan skit keta...dia kata camna nak slow...dia pun ngantuk..dahla anak tido, bini pun tido,....nak buka radio takleh..nanti terjagalak anak ku yg sorang nie..so bawa lajulah dia...

aku nak jaga & temankan dia borak tapi tuelah.....mata tue macam dah kena lekat dgn gam gajah...tapi bila dia dah membebel2..aku pun dah tak sedap hati, bukalah mata & layan dia sampai Kota Tinggi..Jauh tue hampir 400km....dalam 4 jam lebih termasuk berhenti makan sate kat dengkil....

mulalah keluar ayat2 dia "suka sgt tido, kt umah tido, dlm keta tido dll"..entahlah aku balik kg aku sendiri pun aku mmg selalu tido (nie diakui sendiri oleh mama) tapi tue dulue..masa anak dara dulu mmg tido tue kan salah satu keperluan...skrg dah jadi mak org nie..mana ada tido sgt tapi kena akuilah aku nie jenis tido lmbt jadi bila nak bangun pagi....Ya Allah..bukan main liat lagi...kunci jam kol 6, pastu off ringing, sambil rilex2.....6.30 bunyi lagi..last2 6.45 baru bangun....hehe..

tapi benda2 nie cuma family jer sedar, so aku rasa itu bukan masalah besar pun...& aku dah kurangkan habit aku nie sejak dah kawin selama 3 tahun nie

No comments: