sHoppiNg GirLs LiKe You....

sHoppiNg GirLs LiKe You....

my heroes

my heroes
dari kiri, dira, damia & qimie

Wednesday, January 31, 2007

hubby sakit & anak meragam


sudah berminggu2 aku tidak sempat mengisi diari di sini..kesibukan bekerja, nak menulis di ofis, byk sungguh keja opis yg nak kena setelkan tambahan lagi dkt dgn event andaman nie....nak menulis dirumah pula, mmg takde masa....klu dah dok kt umah tue rasanya melayan familylah jawabnya... & nak dijadikan citer, hubby lak sakit, sudah dua hari dia sakit tetapi menahannya dgn alasan boleh tahan dgn ubat yg selama nie diambil, bila dah tak tahan sakit, jumaat lepas, pi jumpa doktor, bagi ubat sahaja. tapi mmg tak tahan juga sampai terpaksa bawa ke hospital swasta...

Masuk hospital nie dah tempat yg ketiga,...doktor suruh operate tapi takleh buat on the dot...kena buat ari isnin cuma kena admit jer sbb nak sesuaikan dgn antibiotik....(berdasarkan pengalaman lalu, kami sepakat tak nak admit bcoz mmg trick hospital swasta nak tahan selama mana patient....biasalah RM..RM...jadi s epakat balik umah dulu & esok akan pegi hospital swasta yg lain...malam tue hubby menahan kesakitan yg amat..mukanya berkerut2 sakit...

malam tue dia kejutkan aku kol 1pagi rasanya, Alhamdulillah sakitnya makin berkurangan & automatik tak jadi operation, skrg mengamalkan produk makanan kesihatan sbb tgk gamat healin tue macam bagus jer...

itu citer hubby..citer dira lak....sejak akhgir2 nie dia tido jer mesti meragam....siap mengigau2 lagi...ntah hapalah yg dia fikir, mungkin siang tue byk main ke apa membuatkan malam tido tak nyenyak & mangsanya dah tentulah aku (actually dah lama tak tido nyenyak, tapi bila dia mengigau2 membuatkan aku lagi tak selesa) setelah baca ayat2 Al-Quran skit, dia makin ok....tapi perangainya mmg menjadi2 skrg nie....nakal, tak dengar kata..apakah normal bagi usia anak yg 2++? Tapi klu dia meragam giler..mmg aku akan gunakan kuasa veto...masa tue dia menangis bagai nak rak pun aku tak layan sampai dia suruh dukung dia & pujuk2 aku.....bukan kejam tapi aku nak dia tahu apa beza permintaan yg patut & tidak...tak naklah bila dia besar nanti..langsung tak boleh disanggah...InsyaAllah...

No comments: