sHoppiNg GirLs LiKe You....

sHoppiNg GirLs LiKe You....

my heroes

my heroes
dari kiri, dira, damia & qimie

Monday, February 05, 2007

Bengkel Alaf 21-novelis lah plak...hehe



dlm diam & dlm hati yg telah tersemat indah, aku mmg minat menulis & menulis, sbb tuelah aku jadi reporter kerana ini kerjaya yg aku sukai....selain tue, aku juga gemar menulis kisah2 cinta aka novel...hehe...& pelawaan Alaf 21 utk aku join bengkel bersama 19 bakal novelis lain mmg aku tak tolak di Hotel Intekma Resort pada pd 27 &28 jan....sblm pergi tue, hati rasa berdebar jer..camna rupanya..hehe..

ada 19 org, sorg tak dpt datang, ada beberapa penulis yg baru kuar satu novel cam Rose Harissa, Zara Juita & Meen....., pastu ada yg akan kuar novelnya tak lama lagie....pastu ada yg hantar manuskrip lagi awal dari aku...hehe...so tak heranlah klu aku punya pun tak keluar coz ramai lagi yg hantar lebih lama dari aku pun keluar gak...so kira oklah kan...

bila En.Nordin cuba trick kitaorang pasal make believe (aku sorang jer tak percaya sbb aku dah penah ikut kursus dia selama 8 sessi, rasanya, tapi 2 jam setiap kali sessi..so dah faham..hehe....

yg paling tergezut, ada 4 penulis lelaki, kira oklah kan..pastu novelis jemputan siapa lagi klu bukan abang RAM & Norzailina Nordin, dengar citer dorang memang best sgt..hehe..

pastu bila tiba komen manuskrip masing2, komen secara overall...citer agak mendatar, perlu timbulkan konflik supaya lebih real, perlu fikir idea lain agar lebih segar, klu boleh tak nak adengan hospital sbb novel laindah berlambak, kena fikir lagi kreatis...

klu boleh kena bagi twist kat tengah citer, jgn bagi pembaca dpt agak endingnya..hehe...susah gak rupanya...er...aku tak tahu bila boleh buat amendment..dgn nak setelkan pasal umah lagi nie...anak lagi..kerja yg menimbun lagi....

tapi hasrat tetap akan kutunai cuma masa sahaja menentukannya....

No comments: