sHoppiNg GirLs LiKe You....

sHoppiNg GirLs LiKe You....

my heroes

my heroes
dari kiri, dira, damia & qimie

Wednesday, December 13, 2006

besday my mum yg ke51

emi sms "along hari ni hari jadi ma, emi dah beli hadiah, along belilah".....aku tergezut kejap...hem...walaupun hari2 aku call my mum, tapi mmg terlupa pasal besday dia..rupa2nya dah memasuki umur 51tahun....sudah separuh abad usianya....kejauhan membuatkan aku sentiasa menelefon dia setiap malam....malah boleh dikatakan kalau aku terlupa atau terbz, mama akan call bercakap dgn dira, satu2nya cucu kesayangan dia....apatah lagi dira makin petah bercakap dlm nada pelat dia..hehe...

Shah Alam-Kelantan-Johor....begitulah rutin kami sekeluarga....kadang2 penat tapi bila memikirkan jasa2 mereka yg takkan terbalas walau hidup seribu tahun lagi membuatkan aku pejam mata sebelah jer bila travel balik kg....kg hubby di Kota Tinggi juga tak kulupakan...

paling aku terasa bila bersalinkan dira 2 tahun dulu, dgn kesakitan yg tidak terhingga, sukar utk digambarkan dgn kata2, hanya org yg bergelar ibu sahaja tahu tentang sakit bersalin ini membuatkan aku menghargai jasa2nya yg pernah melahirkan 7 nyawa, bagaimana ya? aku dgn satu anak pun bersabung nyawa dalam menzahirkan seorang insan kecil tapi mama? tujuh nyawa? sungguh besar pengorbanan seorang ibu? tika itu, aku cium tangannya, aku usap dan peluk dengan tangisan yang penuh kesyukuran memiliki seorg ibu yg sungguh mengerti...

mama- u r everything 4 me....jasamu tidak akan ku lupakan hingga hayat dikandung badan

No comments: