sHoppiNg GirLs LiKe You....

sHoppiNg GirLs LiKe You....

my heroes

my heroes
dari kiri, dira, damia & qimie

Monday, December 25, 2006

kesah anak pakar motivasi

last 3 week, rasanya satu ofis timer emel gambar2 anak seorg pakar motivasi terkenal (tak perlu sebutkan nama sbb aku rasa ramai yg tahu sapa dia) mmg tergezut tgk gambar tue, rasa tak percaya pun ada sbb aku respect Dr nie kerana bila die bercerita aku boleh duduk mendengar & menghayati apa yg dikatakannya, cakapnya lemah lembut & penuh kata motivasi tapi bila nengokkan gambar2 anak dia yg mmg free hair, sexy pastu suasana pun dlm parti...aku rasa dia mmg tak gambarkan keperibadian dia...

mulanya mmg rasa tak patut tapi lama kelamaan aku sedar, setiap apa yg berlaku mesti ada hikmah & pengajaran di sebalik sesuatu peristiwa, dugaan yg Allah SWT nak bagie nie macam2, kalau isteri baik, suami lak buat hal, tapi klu suami dgr kata, mungkin isteri lak naik junjung, mungkin juga klu isteri suami bahagia...ada anak yg tak dengar kata...semua tue boleh berlaku pada sesiapa juga. Jadi takleh kata org nie tak perfect & bla bla bla.

setiap anak mempunyai perilaku berbeza, ada org kata, setiap setandan pisang, tentu ada yg buruk..jadi mungkin begitu yg terjadi pada anak pakar motivasi tadi...susah nak cakap sebenarnya..

aku pun ada anak & aku sendiri tak tau, apa yg akan terjadi pada dia...apa yg boleh aku lakukan, didik & beri tunjuk ajar yg mana baik & buruk, selebihnya terpulang pada dia. Tetapi jauh disudut hati seorang ibu & bapa, sudah semestinya mahukan setiap anak baik & mendengar kata. InsyaAllah....

No comments: