sHoppiNg GirLs LiKe You....

sHoppiNg GirLs LiKe You....

my heroes

my heroes
dari kiri, dira, damia & qimie

Wednesday, December 27, 2006

kisah pejalan kaki.

every morning, aku perlu melintas jalan yg sesak utk sampai ke ofis...jalan ini mmg sentiasa bertali arus tanpa henti sebab jalan utama kan! almaklumlah pula shah alam mmg penuh dgn kilang & ofis yg besar2 jadi jalan sentiasa bz kecualilah ada cuti seperti Keputeraan Selangor ke...hah..masa tue mmg jalan lengang sikit.

mmg ada lintasan pejalan kaki yg memerlukan kita memicit butang, pastu lampu isyarat yg hijau tue akan bertukar pada kuning & menyala2 seketika sebelum bertukar pada warna merah selama 25 saat & masa inilah yang digunakan utk melintas jalan. Mula2 melintas tue rasa takut yg amat, teringat kes accident masa kat Penang 7 tahun yg lepas masih segar diingatan. Rasa macam kereta tue begitu dekat dgn aku & tak nak berenti pun dorang...
then, selamatlah dgn semua mata memandang kearah pejalan kaki yg sorang nie....dulu fikir2 gak, cukup ke masa yg diberi, singkat sgt, tapi sebenarnya lebih dari cukup, cuma seganlah klu org dok memandang kita dlm masa yg sama kita memandang kereta sbb mana tahu ada jer mat rempit yg tak makan saman terus jer memecut...

aku cakap based on experience sebab mmg aku dah hampir kena langgar...peristiwa nie berlaku lebih kurang 3 bulan lalu kot! masa tue mmg lampu merah utk keta & lampu hijau utk pejalan kaki, so confident jer aku melintas tanpa menoleh kearah sebelah kanan & kiri sebab kereta yg jauh di depan aku dah stop, so aku imagine walaupun takde kereta yg dekat nie,,,tentunya dia stop tapi bayangkan aku dengar bunyi hon yg bertalu2 dari sebelah kiri, aku heran gak, hati kecilku berdetik, napa dia nie? honkan aku ker?

aku menoleh & mmg dlm jarak yg beberapa meter sahaja, sebuah kenari sedang bergerak dgn lajunya kearah aku, panik sekejap & aku stop jer, pastu dgn tiba2 aku berlari sekuat hati, kereta tue terus berlalu dgn laju sekali...aku mengurut dada sekejap....kereta lain pun cam terkejut dgn tindakan kenari biru tue, rasa cam pelik pun ada...napa dia tak stop jer @ dia mmg dah laju sgt sampai klu dia brek mengejut, mesti aku dah kena dah!

mmg rezeki aku hari tue, nasib baik, Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah banyak2, tapi yg ralat skit, bila balik malam ke opis & masa rilek2 tgk tv, baru aku sedar, gelang kaki aku dah takde, maknanya memang dah terlucut dari pagi & satu hari suntuk aku tak perasan pasal gelang kaki yg hilang nie...nak buat camna kan!..rezeki aku sampai situ jer,...

cuma yg sedih sbb mak aku bagi gelang kaki tue masa mula2 nak keja...sedih sungguh tapi semuanya ada hikmah...

nak lintas jalan skrg pun rasa ngeri tapi tuelah life must go on kan!

No comments: