sHoppiNg GirLs LiKe You....

sHoppiNg GirLs LiKe You....

my heroes

my heroes
dari kiri, dira, damia & qimie

Monday, December 25, 2006

hobi membaca






dah lama aku tak meneruskan hobi yg paling lama sejak aku mula pandai membaca...hehe...ingat dulu2 zaman sekolah rendah...mmg akulah champion membaca buku(dulu takde istilah novel, semua panggil buku, tak kira nipis ke tebal) & dulu2 masa darjah 3 & 4, suka citer kanak2 cam aku basikal merah, anak petani moden & macam2 citer yg mmg memberi motivasilah..pendek kata mmg menarik, pastu timbul lak minat nak baca buku penyiasatan..masa tue mmg tengah gilakan citer camni sampai kami adik beradik & kawan2 buat pertemuan pun ala2 perisik..



nak masuk tempat meeting kena ada pasword, pastu klu ada makanan, lagi bagus, mmg enjoy sungguh, ingat lagi watak macam Raju, Sarojini, anjing dlm 7 penyiasat, pastu lima penyiasat dalam siri gemuk & watak2 lain, mmg aku tak berapa ingat tapi kena selak library kt kg dululah gamaknya...hehe...


pastu membaca majalah Gila-Gila, Gelihati, Bujal,Ujang sampai gelak sorang2 klu ada yg kelakar, paling tak lupa, kt mana2 mesti aku bawa buku, nak membaca, masa tido, masa jaga adik, tolong mak kupas bawang pun mesti nak baca bukulah....ada lagie kompilasi kartun2 menarik mcm Tiga Dara Pinggitan.


masuk alam remajalak, suka novel cintan cintun expecially ahadiat akashah, cindralella, budak setan, joy...karya ahadiat bagi aku kena dengan citarasa remaja, dgn lenggok bahasa yg sempi, cerita dia mmg dekat dgn remaja.


tak lupa karya Enid Blyton sekali lagi, cerita sarkas, pengembaraan, keluarga, paling best, citer sekolah asrama, tingkatan 4 di seri melur & beberapa tajuk yg seangkatan dengannya... terasa aku pun hidup dalam watak2 tue...siap dgn tipus muslihat lagi...mmg aku hidup dalam dunia buku, rasa tak lengkap tanpa buku...


lagi profilik, aku suka Abdul Rahim Awang, buku dia boneka, orang ketiga, mama, saka, jejak2 songsang buat aku jadi benar2 ketagih, cara penulisan dia yg ringkas tapi penuh dgn istilah undang2 serta kejutan di akhir citer mmg best..alangkah bestnya klu dapat jadi penulis cam dia..hehe..


skrg bila dah keja, kurang skit masa membaca, salah satu reasonnya bz, dah tentu, salah satu alasan lagie ialah, internet dah ada, & aku boleh layari through internet jer citer2 yg aku sukai, tue yg jadi malas skit nak baca..hehe...tapi sempat jugalah baca buku (buku lagi bukan novel), setelah mendapat feedback bagus dari kengkawan macam citer Ramlee Awang Murshid, Hatiku di Harajuku, Nia Azalea, Hati yang Terusik, Liza Ali, Bahtera Kasih em..apa lagie...yer nantilah aku update!

No comments: